جزئیات محصول

img
img
img
img
shape
shape
product-img

شیرالات کنترلی مستقل از فشار زیمنس (PICV)

برند:

SIEMENS

تولید کشور:

آلمان

ب همیشه در مسیر کم‌ترین مقاومت جریان دارد. اما شبکه لوله سیستم HVAC در ساختمان‌ها بسیار منشعب است و شامل لوله‌هایی با سایزهای مختلف است. این بدان معنی است که آب و در نتیجه گرما و یا سرما به طور غیر یکنواخت توزیع می‌شوند و برخی مصرف کنندگان انرژی بیشتری نسبت به دیگران دریافت می‌کنند. مصرف کنندگان دورتر از پمپ های گردشی میزان دریافت انرژی بسیار کمی دارند و تجهیزاتی که به پمپ نزدیک هستند انرژی بیشتری دریافت می‌کنند. به محض اینکه یکی از ساکنان سیستم تهویه خود را روشن کند، منطقه دیگری از ساختمان به ناچار انرژی کمتری دریافت خواهد کرد. این امر منجر به دمای اتاق ناپایدار می‌شود و آسایش ساکنان مختل می‌شود. انرژی هدر می‌رود و هزینه‌های غیر ضروری با گرمایش / سرمایش اضافی و غیر ضروری به مجموعه تحمیل می‌شوند.
 برای ایجاد یک سیستم کنترلی استاندارد، ابتدا باید نرخ جریان طراحی و تلفات فشار را در کل شبکه محاسبه کرد. سپس نوع شیر، اندازه و ضریب جریان مناسب را تعیین نمود. برای این کار می‌توانید از یک ماشین‌حساب، صفحه گسترده، یا خط‌کش اسلاید از سایت زیمنس استفاده کنید و یا می توانید از نرم افزار هوشمند زیمنس بهره بجویید. در مرحله بعد باید اطمینان حاصل کرد که شیر مورد نظر دارای کنترل کافی برای این کار است. بعد از آن، باید یک شیر بالانس دستی برای این سیستم محاسبه و انتخاب کنید. شما این فرآیند را برای تمام کویل‌ها تکرار کرده و کل سیستم را با تنظیم دستی موقعیت متعادل می کنید. حال تمام سیستم شما متعادل گردیده است. البته این تعادل در زمان پیک مصرف می باشد، که به این معنی است که به محض این که شبکه توزیع شما در بخشی دچار تغییرات گردد، سیستم دیگر متعادل نیست و به طور ناکارآمد اجرا می‌شود. این امر منجر به هزینه‌های بالا و مصرف انرژی می‌شود که البته می توان از آن جلوگیری کرد. دمای آسایش اتاق نیز به این دلیل مختل می‌شود که نوسانات فشار بر دمای اتاق تاثیر می‌گذارد.
 استفاده از شیرالات هوشمند زیمنس مانند PICV یا شیر های هوشمند در سیستم HVAC این امکان را به شما می دهد تا بدون نیاز به محاسبات افت فشار پیچیده، تعادل را برای شما در سیستم به انجام رساند. جریان و دبی مشخص می‌کند که چه شیری و با چه سایزی باید استفاده شود. همچینین نرم افزار های محاسبه گر زیمنس جریان و نیز افت فشار و ... را محاسبه نموده و شما را به بهترین ترکیب شیر - محرک هدایت می‌کند. جهت دریافت لینک مربوطه می توانید با شرکت محیط آسایش (نماینده شرکت زیمنس) تماس حاصل فرمائید. با نصب شیرالات مستقل از فشار PICV ، دیگر نیازی به نصب شیرالات بالانسینگ دستی نمی باشد. ( عملکرد این شیرها مانند حالت استفاده ترکیبی از شیرآلات دو راهه به اضافه شیرالات بالانسنیگ دستی است). به لطف تنظیمات از پیش انجام شده بر روی شیرالات کنترلی زیمنس تعادل بصورت خودکار در سیستم بوجود می آید. لذا پس از نصب شیرالات مستقل از فشار هیچ گونه نیازی به تنظیم دبی جریان با تست های مختلف نمی باشد. شیرالات کنترلی مستقل از فشار زیمنس باعث کاهش 30 درصدی مصرف انرژی می شود. این درحالی است که این صرفه جویی انرژی هیچ گونه خللی در شرایط آسایش ساکنین ایجاد نمی نماید. آزمایشات شرکت زیمنس در پروژه های بزرگ نشان داده است که این عدد را می توان تا میزان 37 درصد نیز افزایش داد.

بالا